Media Week 2015: Private Television Conference – 3 juni

De Media Week 2015 bestaat uit drie internationale conferenties: het vierde International Symposium on Media Innovations, de Private Television Conference en ACM TVX 2015.

Technologie en mediagebruik
Brussel, 2 juni

Het Media Innovations symposium (Brussel, 2 juni) zal verkennen hoe veranderingen in technologie, gebruikswijze en onze omgang met media zowel innovatie als transformatie teweegbrengen in de media-industrie. Gemengde panels van industriële en academische spelers – waaronder onderzoekers van iMinds – SMIT – VUB – zullen de evoluties en trends in de verschillende mediadomeinen bespreken, evenals de uitdagingen in sectoren als printing, publishing, televisie, film, radio, advertising, gaming, social media, muziek…

Private Television Conference
3 juni Crowne Plaza Hotel, Brussel

De opkomst van over-the-top videoplatformen als Netflix en YouTube, de intrede van spelers zoals televisiedistributeurs in gebieden als televisieproductie en -aggregatie, en de steeds intenser wordende internationalisatie van mediamarkten vormen een disruptieve kracht in de concurrentiele dynamiek van televisieomroepdiensten. De Private Television Conference (Brussel, 3 juni) focust op de uitdagingen van concurrentie en het mededingingsbeleid op de televisieomroepmarkt. Het programma telt internationale sprekers en meerdere iMinds onderzoekers.

deAuteursleden kunnen zich inschrijven als ‘Non-ACM Student’ en genieten van € 20 korting

09.00-09.30
Registration / Coffee

09.30-11.00
Private Television in Europe:

Opening up or protecting European markets?
With

Prof. Dr. Caroline Pauwels (Director of iMinds-SMIT, Vrije Universiteit Brussel)
Mr. Daniel Knapp (Director Advertising, IHS Technology)

11.00-11.20
Coffee break

11.20-13.00
SESSION 1
:
Platforms as competitive advantage? The logics, pitfalls and advantages of platform economics
Chair: Prof. Dr. Caroline Buts, Head of Competition, Economics and Policy Center, Vrije Universiteit Brussel

With
Katharina Hölck (iMinds-SMIT, Vrije Universiteit Brussel)
Mr. Nico Flores (Analysys Mason)
Mr. Erkki Ormala (Aalto University)

13.00-14.00
Lunch

14.00-15.40
SESSION II:

Content as competitive advantage: differentiating through content
Chair: Ross Biggam, Director General, ACT

With
Prof. Dr. Jeanette Steemers (CAMRI, Westminster University)
Dr. Tim Raats (iMinds-SMIT, Vrije Universiteit Brussel)
Prof. Dr. Gillian Doyle (University of Glasgow)
Dr. Ansgar Held (European Commission)

15.40-16.00
Coffee Break

16.00-17.40
SESSION III:

Competition within or across borders?
Chair: Lorena Boix Alonso, Head of Unit for Converging Media and Content, European Commission

With
Dr. Ben Van Rompuy (Head of the Sports Law Centre, Asser Institute The Hague) and Dr. Tom Evens (iMinds-MICT, Ghent University)
Mr. Krzysztof Kuik (Head of Antitrust, DG Competition, European Commission)
Chris Hutchins (Head Public Policy, LGI)

17.40-18.00
Coffee break

18.00-19.00
Future Visions

Panel
Moderator: Prof. Dr. Andra Leurdijk, For All Media

With

Tim Suter (Perspective Associates)
Caroline van Weede (Cable Europe)
Ross Biggam (ACT)
Lorena Boix Alonso (European Commission)
Prof. Dr. Karen Donders (iMinds-SMIT, Vrije Universiteit Brussel)

19.00-…
Reception

deAuteursleden kunnen zich inschrijven als ‘Non-ACM Student’ en genieten van € 20 korting

Interactieve media-ervaringen
Brussel, 3-5 juni

ACM TVX2015, de ACM International Conference on Interactive Experiences for Television and Online Video (Brussel, 3-5 juni) biedt een gevarieerd programma van opwindende paperpresentaties, demo’s en belangrijke keynote-sprekers zoals Jacob Shwirtz (Chief Social Media Officer bij Endemol Beyond USA).

Meer info & inschrijven

deAuteursleden kunnen zich inschrijven als ‘Non-ACM Student’ en genieten van € 20 korting